GRY, PROGRAMY EDUKACYJNE I KSIĄŻKI DLA DZIECI napisz do nas: dominik@dagiel.pl
Dzieje Ludzi 3: Mezopotamia
Harfa sumeryjska z Ur

  • Jak wymyślono koło?
  • Jak działa koło garncarskie?
  • Jak wyglądał rydwan?
  • Jak zbudować lutnię z rogów i skorupy żółwia?
  • Jak wyglądały wiszące ogrody Semiramidy?
  • Jak wypalano naczynia z gliny?
  • Jak wymyślono łuk odciążający w budownictwie?
  • Co to jest kierat?
  • Jak wyglądało miasto Babilon?
  • 365 sposobów na wykorzystanie palmy daktylowej
  • Jak oblegano i zdobywano miasta wrogów?
  • Jak wyglądały machiny oblężnicze?
  • Co to jest pismo klinowe?
  • Jak działała pierwsza socha z siewnikiem?
  • Co to jest kufu i kelek?
  • Jak zbudować dom z trzciny - zorife?
  • Jak odlewano pierwsze rzeźby z metalu?
  • Jak Babilończycy zbudowali tunel pod rzeką?
  • Jak mogły rozpaść się mury Jerycha?
Król Sargon z Akkad
Królewski hełm

Program wprowadza nas w fascynujący świat starożytnych cywilizacji Bliskiego Wschodu. Poznamy największe wynalazki tamtej epoki. Zobaczymy jak budowano pojedyncze domy, ogromne pałace i całe miasta. Dowiemy się jak powstało pismo z którego wywodzą się alfabety wszystkich języków świata i jak wymyślano pierwsze koła. Obejrzymy niesamowite dzieła ówczesnych artystów, piękne rzeźby z brązu i złota, monumentalne rzeźby z kamienia oraz misternie rzeźbione i malowane instrumenty muzyczne.

Brama z Nimrud

Obok gier edukacyjnych i testów umieściliśmy bajkę o starym kupcu Abrahamie i jego mądrej córce Ramidzie, która ocaliła miasto przed armią okrutnego Goliata.















Wół w kieracie
(kliknij w obrazek by go powiększyć)
Babilon: brama Ishtar
(kliknij w obrazek by go powiększyć)

Data wydania: 2009
Wiek: bez ograniczeń
Wymagania: procesor 800 Mhz, 256 MB RAM

Scenariusz: Andrzej Dąbrowski i Dominik Dagiel
Grafika: Andrzej Dąbrowski
Programowanie: Dominik Dagiel




GALERIA:



Wydawnictwo Dagiel 2005-2017 Andrzej Dąbrowski & Dominik Dagiel | Serwerownia: Centuria.pl