GRY, PROGRAMY EDUKACYJNE I KSIĄŻKI DLA DZIECI napisz do nas: dominik@dagiel.pl
Informatyka - zrozum i zaprogramuj komputer
Okładka programu

POBIERZ DEMO

Jeżeli wiążesz swoją przyszłość zawodową z komputerami, to Informatyka - zrozum i zaprogramuj komputer będzie dla Ciebie idealnym programem. Wirtualny profesor przeprowadzi Cię przez 11 lekcji, w których wykonasz zadania z podstaw logiki, użyjesz bramki elektronicznej, zaprogramujesz mikroprocesor, będziesz sterował robotem, napiszesz dziesiątki programów w językach wysokiego poziomu i wykonasz zadania na Linuksie. Dzięki kursowi zrozumiesz jak działają komputery i programy.

Program przeznaczony jest dla młodzieży powyżej 10 roku życia. Polecamy go zwłaszcza początkującym programistom oraz licealistom pragnącym studiować informatykę (równiez tym, którzy zaczynają studia i chcą opanować podstawy materiału przed wykładami).

To jedyny kompleksowy program do nauki informatyki na rynku!

Data wydania: Czerwiec 2007
Wiek: od 10 lat
Wymagania: procesor 500 Mhz, 64 MB RAM

Autor: Dominik Dagiel

Informatyka została stworzona w oparciu o program studiów inżynierskich. Nie jest wymagana wcześniejsza znajomość żadnych zagadnień informatycznych - kluczem do sukcesu jest zapał i rzetelna praca.



Lekcja 1: Podstawy logiki
W pierwszej lekcji użytkownik określa prawdziwość zdań i na ich przykładzie poznaje podstawowe operacje logiczne.
Lekcja 2: Bramki AND i OR
Następnie wykorzystuje nabytą wcześniej wiedzę do obsługi maszyny, sterowanej bramkami elektronicznymi.
Lekcja 3: Bramki elektroniczne
W kolejnej lekcji poznajemy bardziej złożone układy scalone.
Lekcja 4: Liczby binarne
Posiadłszy podstawową wiedzę o elementarnych układach cyfrowych, przychodzi czas na liczby dwójkowe. Dzięki tej lekcji zamiana liczb dziesiętnych na binarne i na odwrót nie sprawi żadnych problemów.
Lekcja 5: Programowanie
maszyny 1-bitowej
Z solidną podbudową teoretyczną przystępujemy do pisania pierwszych programów - sterujemy zapalaniem lampek w maszynie.
Lekcja 6: Assembler
To pierwsza trudna, złożona lekcja: piszemy programy asemblerowe w języku maszynowym. Zobaczymy jak procesor wykonuje rozkazy, jak trzymane są dane w pamięci, poznamy podstawowe instrukcje procesora.
Lekcja 7: Podstawy języka C
W języku C napiszemy proste programy liczące oraz zobaczymy jak programy wysokiego poziomu tłumaczone są na język instrukcji procesora.
Lekcja 8: Programowanie
obiektowe
W tej lekcji będziemy programować robota, który musi przemierzać planszę usianą pułapkami.
Lekcja 9: Programowanie
grafiki
Tutaj dowiesz się, jak trzymane są w pamięci obrazy, napiszesz programy stawiające piksele, rysujące linie i zrozumiesz, dlaczego matematyka jest tak ważna w informatyce. Przećwiczymy także wyznaczanie kolorów i skompresujemy obrazek algorytmem RLE.
Lekcja 10: Podzespoły
komputera
Lekcja poglądowa na temat pracy urządzeń peryferyjnych.
Lekcja 11: Linux
W ostatniej lekcji poznajemy system operacyjny Linux. Do wykonania mamy kilkadziesiąt zadań, pogrupowanych w sekcje tematyczne.


Wydawnictwo Dagiel 2005-2017 Andrzej Dąbrowski & Dominik Dagiel | Serwerownia: Centuria.pl